T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / FINDIKLI - Çağlayan Osman Hacıalioğlu Ortaokulu

Dr. Aygül KARTAL - Müdür Yardımcısı

İŞ TECRÜBESİ

 

2024 - Halen

Müdür Yardımcısı

Çağlayan Osman Hacıalioğlu Ortaokulu (RİZE/FINDIKLI)

2020 - 2024

Matematik Öğretmeni

Çağlayan Osman Hacıalioğlu Ortaokulu (RİZE/FINDIKLI)

2019 - 2020

Proje Koordinatörü

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (ŞIRNAK/SİLOPİ)

2017 - 2019

Müdür

Çukurca Ortaokulu (ŞIRNAK/SİLOPİ)

2014 - 2017

Matematik Öğretmeni

Özgen Ortaokulu (ŞIRNAK/SİLOPİ)

2012 - 2013

Erasmus Bursu Stajyer Öğretmen

Lenkowo International Preschool (KRAKOW/POLONYA)

 

EĞİTİM BİLGİLERİ

 

2017-2023

Doktora
Hacettepe Üniversitesi-Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Sınıf Öğretmenliği

2013-2016

Yüksek Lisans

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü - Sınıf Öğretmenliği

2010-2011

Erasmus Bursiyeri

Jagiellonian University- Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü

2009-2013

Lisans
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi-Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

 

TEZLER

 

Doktora Tezi

KARTAL, A. (2023). Matematik Öğretiminde Montessori Temelli Öğrenme Yaklaşımının Matematik Yeteneğine ve Yaratıcı Düşünmeye Etkisi, Hacettepe Üniversitesi.

Yüksek Lisans Tezi

KARTAL, A. (2016). 8. Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerde Sayı Duyularının İncelenmesi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.

 

 

 

 

 

 

KİTAP

 

Kitap Bölümü

KARTAL, A. & GÜVEN, E. (2024). Countries’ Mathematics Curricula and Approaches. Vizitek Yayınları.

Ders Kitabı

MEB (2024). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için 1. Sınıf Matematik Kitabı.

Ders Kitabı

MEB (2024). Öğrenme Güçlüğü Olan Lise Öğrencileri için İşlevsel Matematik Kitabı (Basımda)

PROJE

 

Misafir Öğretmen (2024)         

Montessori Jeronimos, C. de Antonio Maura, 20, Retiro, 28014 Madrid, İspanya.

 

Araştırmacı.   (2023- 2024)         

Tübitak 2237-A Öğretmen Adayları ile Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Deprem Farkındalık Eğitimi 1-2.

 

Proje Yürütücüsü. (2024)

Tübitak 4006 Bilim Şenliği.

 

Dergi Hakemliği (2023)

19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

 

Eğitim Görevlisi. (2022)

 Meb & Unicef Öğretimin Farklılaştırılması Projesi Sınıf Öğretmenleri Eğitimleri.

 

MAKALE - BİLDİRİ

 

Makale

 

DEMİRCİ, N. & KARTAL, A. (2024). İlkokul Matematik Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının Matematiksel İlişkilendirme Becerisi ve Duygusal Zekâyı Destekleme Potansiyeli Açısından İncelenmesi Journal of History School, DOI:10.29228/joh.72930

TERTEMİZ IŞIK, N. & DEMİRCİ, N. & KARTAL, A. (2023). Özel Yetenekli Öğrenciler ve Matematikte Başarılı Akranlarının Sayı Duyusuna Yönelik Soruları Yanıtlarken Kullandıkları Stratejiler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(3), 247-270.

KARTAL, A., & ÇELİK, S. (2022) İlkokulda Montessori Modeli: Bir Meta-Sentez Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(2), 1109-1142.

KARTAL, A. & PIRASA, N. (2022). Examination of Fractional Number Sense in Eight Graders with High Academic Performance. Education Quarterly Reviews 5 (3), 297-308.

S. Bildiri

 

KARTAL, A. & DEMIRCI, N. (2023). Study Of Secondary School Students´ Number Sense In Fractions. 11th International Symposium On Social Sciences. (İSVİÇRE)

DEMIRCI, N. & KARTAL, A. (2023). Study of MEB primary school mathematics curriculum and textbooks in terms of their potential to support Mathematical Association Skills and Emotional Intelligence. 11th International Symposium On Social Sciences. (İSVİÇRE)

KARTAL, A. & ÇELİK, S. (2022) İlkokul ebeveynleri ve Pandemide Eğitim. 15. Eğitim Araştırmaları Kongresi. Prizren Üniversitesi Sözlü Bildiri Sunumu. (KOSOVA)

KARTAL, A. & GÜVEN DEMİR., E. & KARTAL, A. (2022). Investigation of the Potential of the content in Primary School Mathematics Textbook to Develop Fundamental Number Sense. 20th International Primary Teacher Education Symposium. (ANTALYA)

KARTAL, A., & PIRASA, N. (2016). Determination of 8th Grade Students´ Sense of Number in Fractions. International Congress of Researches in Education, Recep Tayyip Erdogan University, (RİZE)

KARTAL, A. (2016). Montessori Based Mathematics Workshop Design. Change in Education Conferences, Mef University., Presentation. (İSTANBUL)

 

 

 

HİZMET İÇİ FAALİYETLER (Eğitim Görevlisi)

     

 

2022

Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Eğitici Eğitimi Kursu

2021

Harmanlanmış Ortamlarda İlkokul Düzeyinde Öğretimi Farklılaştırma Eğitici Eğitimi Kursu

 

2019

 

Afet Eğitimi Semineri 

 

 

Kaynaştırma - Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Semineri 

 

 

Ulusal ve Uluslararası Eğitim Projeleri ve Örnek Projeler

 

 

Gelişmiş Ülkelerin Eğitim Sistemleri, Uluslararası Kuruluşların Sisteme Yansımaları

 

 

Milli Eğitim Sisteminde Güncel Uygulamalar 

 

 

Etkili İletişim ve Sınıf Yönetimi

 

2019

Öğretmenlerimizle 2023’e Projesi Semineri

 

         

 

 

ÇALIŞTAY

 

2024

TEGG Çalıştayı (ANKARA)

2023

Meslek Okulu Akademik Derslerin Eğitim Araçlarının Hazırlanması Çalıştayı (ANKARA)

2023

İşitme Engelli Öğrenciler için Eğitim Araçlarının Hazırlanması Çalıştayı (ANKARA)

2021

Harmanlanmış Ortamlarda Öğretimin Farklılaştırılması Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Becerilerinin Geliştirilmesi Çalıştayı (AKSARAY)

2019

E Twinning bölge Çalıştayı (DİYARBAKIR)

2019

Montessori Eğitimi Açılış Programı Davetlisi, Palet Montessori (İSTANBUL)

2019

Montessori İlkokul Matematiği Öğretimi, Montessoritube Akademisi (LONDRA)

2017

Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Puanlama Eğitimi, İstanbul Üniversitesi (İSTANBUL).

 

ALDIĞI ÖDÜLLER

 

       

 

2016

Üçüncülük Ödülü, Matematikçiler Derneği Materyal Tasarımı Yarışması. (ANKARA)

2017

Başarı Belgesi - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Kaymakamlık)

2020

Başarı Belgesi - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Kaymakamlık)

2021

Başarı Belgesi - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Kaymakamlık)

2021

Üstün Başarı Belgesi - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Kaymakamlık)

2021

Ödül - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Valilik)

2022

Başarı Belgesi - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Bakanlık)

2022

Başarı Belgesi - (Veriliş Nedeni: Çalışkanlık - Veren Makam: Bakanlık)